هفتانه کتاب_۱۲۵| فاطمیه متفاوت با مرور سبک زندگی حضرت زهرا(س)
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۸۱۸۶۱
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، با نزدیک شدن به ایام شهادت حضرت زهرا(س)، شاید بسیاری دنبال سبک زندگی آن بزرگوار باشیم، این روزها که روضهها بیشتر به خانهها و فضای مجازی محدود است خوب است تا با بالا بردن معارف خود نسبت به حضرت، برای خود فاطمیهای دیگر رقم بزنیم.
کتاب فاطمه علی است؛ نوشته علی قهرمانی، داستانهایی کوتاه از بلندای سبک زندگی حضرت صدیقه طاهره(س) و امیرمؤمنان(ع) است که در چهار فصل تنظیم شده است؛ نویسنده از روایتهای متقن از منابع شیعی و سنی، برهههایی از زندگی این دو بزرگوار را بیرون کشیده و در قالب داستانهای مؤثر به رخ مخاطب کشیده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
فصل اول، با نام تولد دو نور به داستان ولادت و بالندگی آن دو معصوم می پردازد، در فصل دوم به نام پیوند دو دریا، ماجراهای شورانگیز وصلت آن دو نور را میخوانیم، در سومین فصل که داستان زندگی نام دارد، داستانکهایی از زندگی و سلوک ایشان موجود است و فصل آخر حین و بعد از شهادت مظلومانه حضرت زهرا (س) را روایت میکند.
در بخشی از این کتاب میخوانیم:
خانهاش کوچک بود، اما پر از رونق و برکت. گاهی که همسرش در منزل نبود، خانه زهرا(س) محل نشستها و مرکز گفتمان دین و زندگی میشد. با جمعی از زنان مدینه به گفتوگو مینشست. میآمدند تا از دختر پیامبر خرد و دانش زندگی بیاموزند. بعد از پرسشها و پاسخهای فراوان همه سراپا گوش بودند. فاطمه(س) برای آنها درسی میگفت که عمری در خانه با همسرش تمرین کرده بود:«بهترین شما کسی است که در رفتار با مردم نرمخوتر و مهربانتر باشد و ارزشمندترین شما کسی است که با همسر خود مهربان و بخشنده باشد.»
در بخش دیگری از کتاب آمده است:
«بگو هیچ اجر و پاداشی برای ابلاغ رسالتم نمیخواهم، مگر دوستداشتن و نیکی به نزدیکانم.»
معنای آیه روشن بود: نیکی به خاندان و نزدیکان خاتم پیامبران.
با این حال بارها آمدند و از رسول خدا (ص) پرسیدند: «نزدیکان شما که محبت آنها بر ما واجب است، چه کسانی هستند؟» در پاسخ میفرمود:«علی(ع) و فاطمه(س) و فرزندان فاطمه(ع)» و گاه این کلام را سه بار تکرار میکرد.
انتهای پیام/۶۳۱۰۶/ر۲۰/
منبع: فارس
کلیدواژه: سبک زندگی فضای مجازی حضرت زهرا اصفهان کتاب معرفی کتاب
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۱۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
پل آستر درگذشت
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، پل آستر نویسنده مشهوری که ۳۴ عنوان کتاب در کارنامه دارد و تقریبا بیشترشان به فارسی ترجمه و منتشر شدهاند، بر اثر ابتلا به سرطان در ۷۷ سالگی از دنیا رفت.
وی علاوه بر کتابهایی چون «سه گانه نیویورک»، فیلمنامه نویس «دود» وین وانگ و کارگردان فیلم «لولو روی پل» بود.
آستر با انتشار اولین کتابش با عنوان «اختراع انزوا» با تحسین منتقدان روبه رو شد.
جایگاه او به عنوان یکی از برجستهترین نویسندگان آمریکایی با مجموعهای از سه داستان مرتبط با هم که به عنوان «سهگانه نیویورک» منتشر شد، تثبیت شد. این ۳ کتاب شامل «شهر شیشه ای» (۱۹۸۵)، «ارواح» (۱۹۸۶) و «اتاق قفل شده» (۱۹۸۶) هستند. کتابهای سهگانه برای پرداختن به پرسشهای اگزیستانسیال، با موضوع رمان پلیسی بازی میکنند.
جویس کارول اوتس، رماننویس، در سال ۲۰۱۰ نوشت، آستر برای «داستانهای پست مدرنیستی بسیار شیک و معماییاش که در آن راویها بندرت قابل اعتماد هستند و بستر داستان دایم در حال تغییر است، شناخته شد».
داستان های او اغلب با مضامین تصادف، شانس و سرنوشت بازی می کنند. بسیاری از قهرمانان او خود نویسنده هستند و مجموعه آثار او خودارجاعی است و شخصیتهایی از رمانهای اولیه دوباره در رمانهای بعدی ظاهر میشوند.
منتقد مایکل دیردا درباره آثار آستر مینویسد: از زمان «شهر شیشهای»، اولین جلد از سهگانهاش در نیویورک، آستر سبکی شفاف و اعترافی را به کمال رساند، سپس از آن برای نشان دادن قهرمانان سرگردان در دنیایی به ظاهر آشنا استفاده کرد که به تدریج با تهدیدهای مبهم و توهم احتمالی، مملو از ناراحتی فزاینده میشوند.
آستر خالق ۱۸ رمان بود که از این میان چندین عنوان به فیلم تبدیل شده اند که «موسیقی شانس» از آن جمله است.
او بعدها خودش فیلمنامههایی نوشت که با فیلمنامه «دود» (۱۹۹۵) با بازی هاروی کایتل، ویلیام هرت و جیانکارلو اسپوزیتو شروع شد. وی با این فیلمنامه جایزه معتبر ایندپندنت اسپرایت را برای بهترین فیلمنامه اول کسب کرد.
همکاری او با وانگ ادامه پیدا کرد و این دو به طور مشترک دنبالهای به نام «آبی در چهره» را کارگردانی کردند که دوباره کایتل و اسپوزیتو به همراه لو رید، میرا سوروینو و مدونا در آن بازی کردند. آستر در نوشتن فیلمنامه «مرکز جهان» اثر وانگ نیز نقش دارد.
سال ۱۹۹۸، آستر همراه کایتل، سوروینو و ریچارد ادسون فیلمنامه «لولو روی پل» را نوشت و کارگردانی کرد. او سال ۲۰۰۷ در فیلم «زندگی درونی مارتین فراست» با بازی دیوید تیولیس، ایرنه جاکوب و مایکل ایمپریولی بار دیگر همین وظیفه را انجام داد.
رمان «۴۳۲۱» آستر در سال ۲۰۱۷ در فهرست نهایی جایزه من بوکر قرار گرفت.
کد خبر 6093756